Mijn AllUnited

F.A.Q. via de KNGU

Vanuit de KNGU krijgen wij geregeld vragen die gesteld worden door verenigingen.

Wij hopen hiermee de veel gestelde vragen te behandelen, uiteraard kunnen nieuwe vragen toegevoegd worden.
Om vragen toe te voegen aan dit artikel kun je hiervoor naar ons gebruikersforum via deze LINK of maak een ticket aan via ons ticket systeem.

Lid onterecht afgemeld“Ik heb bericht gekregen van relatie 100001 dat deze is afgemeld. Ik heb deze relatie niet afgemeld, hoe kan dit?”

Afgemelde leden op de bondsfactuur “Ik heb een factuur ontvangen van de KNGU hier staan leden op die allemaal een afmelddatum hebben gekregen waarom zijn deze leden niet afgemeld?

Functie toevoeging genereert geen bondsnummer “Ik heb een trainer die niet ik kan loggen in het KNGU-portaal.” 

E-mailadres voor bondsfactuur wijzigen "Ik probeer het e-mail adres te wijzigen, want de KNGU factuur ging nog naar het e-mail adres van de vorige penningmeester."  

 

Mijn AllUnited

Lid onterecht afgemeld

Lid onterecht afgemeld“Ik heb bericht gekregen van relatie 100001 dat deze is afgemeld. Ik heb deze relatie niet afgemeld, hoe kan dit?” 

Leden worden niet zomaar afgemeld.
Dit gebeurt meestal doordat er een les is beëindigd, en diegene niet in een nieuwe les is geplaatst, of doordat dit lid geen nieuwe activiteit heeft gekregen. 

Oplossing: nieuwe les of activiteit toevoegen en dit lid wordt weer aangemeld onder het bekende bondsnummer. 

 

Mijn AllUnited

Afgemelde leden op de bondsfactuur

Afgemelde leden op de bondsfactuur“Ik heb een factuur ontvangen van de KNGU hier staan leden op die allemaal een afmelddatum hebben gekregen waarom zijn deze leden niet afgemeld?"

Afmeldingen met een datum in de toekomst (vooral bij kwartaal facturatie) worden niet goed verwerkt met de automatische interface. Waardoor leden niet worden afgemeld en dus wel op de factuur van de KNGU voorkomen. Hiervan is een TOPPRIO issue ingediend bij development en wij hopen dat dit snel wordt doorontwikkeld. 

Oplossing: Als deze leden (met afmelddatum in de toekomst) zijn afgemeld dan moet handmatig de interface gedraaid worden aan het einde van het kwartaal (zet dan ook het aantal dagen terugkijken op 120 dagen bijv.) Dan worden deze afmeldingen wel verwerkt. Nog beter, als de gewenning is om leden in de toekomst af te melden, draai ieder einde van de maand de interface. Dit voorkomt een hoop fouten. 

Mijn AllUnited

Functie en Bondsnummer

Functie toevoeging genereert geen bondsnummer
“Ik heb een trainer die niet ik kan loggen in het KNGU-portaal.” 

Kijk eerst bij het aanmaken van een nieuwe functie of deze niet al bestaat. Vaak komt het voor dat er een functie is aangemaakt die nog niet is gekoppeld aan een bondsfunctie. Trainer is hier het voorbeeld, maar dit geldt ook voor bijv. jury.   

Oplossing: Via "Functies > Instellingen > Functies --> [Wijzigen]" 

Zoek de betreffende functie op, een kijk of de bondsfunctie is geselecteerd, zo niet klik op het pijltje, en selecteer de juiste bondsfunctie en vervolgens “[Bewaren]” 

Mijn AllUnited

Emailadres factuur aanpassen

E-mailadres voor bondsfactuur wijzigen"Ik probeer het e-mail adres te wijzigen, want de KNGU factuur ging nog naar het e-mail adres van de vorige penningmeester."

Regelmatig weten verenigingen niet waar dit gewijzigd kan worden, of het lukt niet.  

Oplossing: Systeeminfo kan gewijzigd worden via menu pad:  
"Systeem beheer > Alle instellingen" --> "Systeem info" 

Mocht het niet lukken om het e-mail adres te wijzigen komt er vaak een gele foutmelding boven in beeld:
“Name, street may not be empty. number may not be empty. postalCode may not be empty. city may not be empty. country may not be empty. KVKNumber may not be empty. KVKPlace may not be empty. IBAN may not be empty. Veld "Club tel. (verplicht)" niet geldig.”
Meestal, is hier het tweede veld voor het telefoonnummer niet ingevuld deze is verplicht. Vul je deze in, dan accepteert het systeem ook de wijziging van het e-mailadres.

 

*Ook is het IBAN nummer verplicht in dit beeld, dit staat niet op het screenshot.